דו"ח אמ"ן: שבועיים אחרי פורים – מגמת הירידה בתחלואה נמשכת

    צבי טסלר No Comments on דו"ח אמ"ן: שבועיים אחרי פורים – מגמת הירידה בתחלואה נמשכת

    על פי דו"ח אמ"ן, השפעתו של מבצע החיסונים על התחלואה כבר ניכרת. שיעור המאומתים בירידה עקבית וכך גם מספר החולים במצב קשה, אך היקף התחלואה עודנו גבוה | המשך ההקלות עלול להביא להרחבת ההדבקה, בעיקר בקרב גילאי הביניים | באמ"ן שבים ומזהירים: מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן האפריקאי ויתכן שמזנים נוספים

    בדיקות קורונה צילום: אילוסטרציה
    8:46
    07.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "החמאס הסכים לעסקה; אבל מה הבטיחו להם בתמורה"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדו"ח מרכז המידע והידע למערכה בקורונה של אגף המודיעין, שמתפרסם הבוקר (רביעי), עולה כי מבצע החיסונים נותן את אותותיו. שיעור המאומתים יורד בעקביות וגם מספר החולים במצב קשה יורד באיטיות; עם זאת, היקף התחלואה עודנו גבוה ויש להיזהר משאננות. שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מזה בחודש ועומד על כ-4% בממוצע שבועי, גם כאשר היקף הבדיקות הממוצע עלה משמעותית – סימן שעשוי להעיד על צמצום בהיקף ההדבקות. מספר החולים במצב קשה גבוה יחסית (יותר מ-700 בממוצע שבועי), אך ממשיך לרדת באיטיות. עם זאת, לפי הדו"ח, המשך ההקלות עלול להביא להרחבת ההדבקה ולעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל גילאי הביניים שטרם חוסנו.

    חיסון מחלימים – על פי הדו"ח, מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקאי שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים נוספים הדומים לו, כגון הזן הברזילאי, ועל כן מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם. על פי ה-CDC האמריקאי, די במנת חיסון יחידה בכדי לשפר מאוד את מוגנות המחלימים מפני הוריאנטים הקיימים.

    פתיחת שמיים וכניסת וריאנטים חדשים – באמ"ן מזהירים, כי חזרת עשרות אלפי ישראלים לישראל ממדינות שונות החל משבוע זה עלולה להכניס מגוון וריאנטים אשר יציבו גם את המחלימים בסיכון, לצד אנשים שטרם התחסנו. מהלך זה עלול אף להביא לכניסת וריאנטים שיפחיתו ממועילות החיסון. לכן, על כל חוזר מחו"ל להקפיד באופן מיוחד על בידוד ועל כללי הריחוק החברתי – גם משאר בני הבית, כדי לצמצם ככל הניתן סיכון זה. יוזכר, כי בניו יורק זוהה זן חדש של הנגיף, שהתפשט בה במהירות לאחרונה ואשר נושא מוטציה שקושרה להדבקה חוזרת של מחלימים.

    בנוסף, מזוהה בעולם זן חדש (B.1.525) שהתפשט במהירות בעשרות מדינות ונושא מגוון מוטציות, כולל כאלו הדומות למוטציות הקיימות בזן הדרום-אפריקני. בשבוע האחרון התגלו בארץ מספר מקרים של הזן מניו-יורק ושל הזן B.1.525 שמקורם בחו"ל.

    יעילות החיסונים בהגנה מול הזנים החדשים ובמניעת הדבקה – על פי הדו"ח, החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם מול הזנים החדשים שזוהו בארץ. התחסנות צפויה למנוע את מחלת הקורונה ובתוך כך גם נזקים ארוכי טווח שלה (אשר נצפו אצל 1 מכל 10 חולים). נזכיר, כי חיסון פייזר מוריד משמעותית את הסיכון להידבק בנגיף, החל משבוע לאחר המנה השנייה; לפיכך, מי שמתחסן מגן לא רק על עצמו אלא גם על סביבתו ועל היקרים לו.

    חיסוני קורונה ופריון – לאחרונה נפוצו ברשתות החברתיות טענות לא מבוססות, לפיהן חיסוני קורונה עלולים להזיק לפריון. יודגש כי טענות אלו נעדרות בסיס מדעי וכלל לא מוכרות עובדות בעת הזו המצביעות על פגיעה אפשרית (ואף לא תיאורטית) בפוריות כתוצאה מהחיסונים המוכרים, ואף לא מוכר כל מנגנון ביולוגי משכנע היכול להצביע על אפשרות כזאת.

    לדו"ח המלא הקליקו



    0 תגובות